Kiemelt hírek

  • E-hajtómű? Miért ne?
  • Élet-, anyagtudományi és környezetfizikai kutatások során is alkalmazható új nanoszkópiai eljárások és módszerek fejlesztésén dolgoznak a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) szakemberei egy 796 millió forintos uniós támogatással indult projektben.
  • A Handelsblatt csütörtöki beszámolója szerint a BMW AG az idén szeptemberben tervezi bemutatni 3-as modellszériának a Tesla elektromos autóival közvetlenül versenyre kelő elektromos változatát.
  • Ausztrál tudósok olyan festékkel álltak elő, amely nem csak elektromos áramot képes termelni napenergiából, hanem hidrogén előállítására is alkalmas.
  • A nagysebességű helikoptereknek nem kell üzemanyagot habzsoló, hangos bestiáknak lenniük, megépíthetők környezettudatos, csöndes masinákként is.
A Tesla Motors megvásárolta a gyártásautomatizálási rendszerekre szakosodott német Grohmann Engineering vállalatot.
Magyar fejlesztésű és gyártású elektromosautó-töltőt avattak az elektromos autók számára szervezett '80edays' nemzetközi túra budapesti állomásán.
Az elektromos és hibrid gépjárművek gyors terjedésével ma már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút.
A nagysebességű helikoptereknek nem kell üzemanyagot habzsoló, hangos bestiáknak lenniük, megépíthetők környezettudatos, csöndes masinákként is.

Magazin

Rutherford, az „e-hajtómű”
Új nanoszkópiai eljárások fejlesztése Szegeden
Teslával konkurál a BMW
E-hajtómű? Miért ne?
Élet-, anyagtudományi és környezetfizikai kutatások során is alkalmazható új nanoszkópiai eljárások és módszerek fejlesztésén dolgoznak a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) szakemberei egy 796 millió forintos uniós támogatással indult projektben.
A Handelsblatt csütörtöki beszámolója szerint a BMW AG az idén szeptemberben tervezi bemutatni 3-as modellszériának a Tesla elektromos autóival közvetlenül versenyre kelő elektromos változatát.

Mértékegység váltó